12 December 2011

Hari kelahiran



Sebelum tuh, aku tktau kenapa tarikh kat atas tuh mereng, padahal aku post 12.12 pukul 8.40 malam .


16 November 2011

Pertemuan antara 18 mata diatur, tapi atas sebab-sebab tertentu, hanya tinggal 8 mata . lagi 10 mata?
hanya maaf terucap, aku hanya mengiakan tanda faham .

Midvalley destinasi pilihan, aku pergi bersama kakak aku yang tersayang, Emma Qhuzaimah .


''Hello, kat mana?'' lelaki tanya .
''err, kita jumpak kat garden'' aku jawab sambil kepala berpusing 180 darjah .
''Nah, untuk awak '' lelaki tersengih macam kerang tak berapa cukup nak busuk .
Lantas aku gapai patung monyet yang segera dinamakan munchett .


Telefon aku sekali lagi berdering . ''Kau kat mana fatingg?'' Syahira rose, teman gedik aku kat kolej .
Aku dan Hira berpelukan, jangan fikir lain .


Kami menikmati hari tersebut, walau kekecewaan mengada-ngada nak singgah dalam hati aku, walau kami sambut hari kelahiran aku sebulan lebih awal .


Aku tek reti senyum


Sayang hampa weh :')





11 November 2011


Sedang asyik aku menghayati filem Ombak Rindu, lagu Jar Of Hearts berkumandang .
ohh shit, aku lupa silent handphone . Segera tangan tergagau-gagau dalam perut beg merah aku .


'Mana neh' hatiku berbisik . Handphone dicapai lalu, nombor tidak dikenali tertera di skrin

 ''Hello, sapa neh?'' Kepalaku sedikit terhantuk di kerusi hadapan kerana terlalu berjaga .
Padan muka, sakit .
"Cik Fatin Najihah ka ni? Ada rumah dak? Nak hantaq barang neh'' Entah siapa aku tak tahu .

Aku letak, lalu telefon dimatikan kerana aku malas nak layan, fikirku ada yang sengaja mengacau .


Fikiranku kembali fokus dek Ombak Rindu . Percaya atau tidak, mutiara aku jatuh berlinangan, bukan sekali tetapi berkali . Ahh, sungguh aku hayati .


Filem selesai ditayang, selepas beberapa minit dalam perut tandas, aku terdetik hendak menelefon semula nombor tadi . Mana tahu ada yang penting .


''Hello, assalamualaikum (tetiba aku jadi baik bagi salam)'' Aku memulakan perbualan .
''Waalaikumussalam'' Dia membalas lembut .
''Ada apa call tadi?'' ''Ohh, ada barang sampai kat rumah tadi, saya dah bagi kat jiran depan rumah, Mat zain apa Rani entah lupa'' Mungkin dia tengah menggaru kepala, mungkin .
''Ohhh, ahaa . Sorryla tadi busy, terima kasih eh'' Aku cover baik punya .


Malamnya pula .


Jam 9.18 malam .


Kotak pos sudah aku bogelkan .


Segala isi yang ada dalam perutnya, aku keluarkan .


Mungkin terlalu awal untuk aku buka, tapi ada aku kisah?


Maaf awak, gadis ini kurang jiwa kesabaran .

Aku mula membuat pusingan 360 darjah depan kaca pantulan, sedikit tergedik depan mama menagih pendapat .


''Okay, nice '' Komen mama ringkas . Aku senyum .




Sorry tak boleh full view, still privacy for me .


Merah kegemaranku, munchett (:



12 Disember 2011


Jam 7.37 pagi .




Errkkkk, pintu bilik aku dikuak .


Ahh matahari sudah mula menyimbah cahayanya .


Aku melangkah keluar dari bilik




Happy birthday to you
Happy birthday to you
Happy birthday to kakak
Happy birthday to you 


Ohmmaagggaddddd, adik-adik dan mama menyumbangkan suara mereka yang tidak seberapa itu .


Terkebil-kebil sambil membuang taik mata yang bersisa, aku tersenyum.


Terima kasih mama, terima kasih adik .



Neh laa muka adik aku nyanyi . ILY .



Hari ini akan lebih bermakna andai ayah masih bersama kakak .


'Ayah, akak dah 18 . Akak rindu ayah' hati aku berfeeling seketika .


Handphone dicapai sekali lagi .

'Acu, happy birthday ! nak prosperity sebijik? hehe' nampak tak cara aku mengambil kesempatan?


Mesej dihantar kepada bapa saudara aku yang tua 10 tahun dari ku, kami berkongsi tarikh lahir .




'Hehe, happy birthday too . Petang satg okay' Acu balas .


Yeay, ion-ion aku sudah mula aktif memberi arahan ke seluruh tubuh aku untuk tergedik .


Sudah menjadi kebiasaan bagi keluarga aku untuk sama-sama menyambut hari lahir kami setiap tahun .

Petang itu, kami meraikan .


Terima kasih semua, aku sayang hampa tau dak :')


Tiada kata yang layak ku lafaz selain Terima kasih Ya Allah, aku masih diberi nafas hingga ke detik ini .


#maaf, entry kali ini panjang .

No comments:

Post a Comment