10 April 2012

Subhanallah.


"Sudah banyak kamu berkorban untuk kami, segalanya kamu berikan kepada kami, adakah kamu yakin akan kami nikahi kamu nanti ?"


#Akuingin Seseorang yang memiliki hati yang bijak, tidak hanya otak yang cerdas.

#Akuingin Seorang lelaki yang tidak hanya mencintaiku tapi juga menghormatiku.

#Akuingin Seorang lelaki yang tidak hanya memujaku tetapi juga dapat menasihatiku ketika melakukan kesalahan.

#Akuingin Seseorang yang mencintaiku bukan kerana kecantikanku tapi kerana hatiku.

#Akuingin Seorang lelaki yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu dan situasi.

#Akuingin Seorang lelaki yang dapat membuatku merasa sebagai seorang wanita ketika aku disisinya.


Ya Allah, aku tidak meminta seseorang yang sempurna, namun aku tidak meminta seseorang yang tidak sempurna, sehingga aku dapat membuatnya sempurna di mataMu.


#Akuperlu Seorang lelaki yang memerlukan sokonganku sebagai peneguhnya.

#Akuperlu Seorang lelaki yang memerlukan doa aku untuk kehidupannya.

#Akuperlu Seseorang lelaki yang memerlukan senyumku untuk mengatasi kesedihannya.

#Akuperlu Seseorang yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna.







Ya Allah, Berikan aku sifat lembut sehingga kecantikanku datang dari-Mu.

Berikan aku penglihatan sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dan bukan hal buruk dalam dirinya.

Ya Allah, Betapa Maha Besarnya Engkau kerana telah memberikan kepadaku pasangan yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna.


No comments:

Post a Comment