21 December 2011

''Berubahnya, nasiblah''

Lemak bertambah, tembam menjadi-jadi, muka semakin bulat, malas.  Itulah aku bagi setengah tahun terakhir 2011.  Takdir, itu yang aku sematkan.  Mungkin ini balasan aku, mungkin.


''Bangcik, gendutlah hang.  Makan ja kerja, pi lah exercise sama.''  Ayat paling sadis, ohh pedas.


Sering aku mengata mama yang semakin berisi, semakin besar sejak dua tahun ketiadaan ayah.  
Kini, mama slim mlim. Arghh, cemburu sengaja membuat sarang dalam diri.


''Mama ni, tengok tu, *ung*oq toik, tangan besar, tu kodek-kodek.''  Mulut aku memang tak pernah sempat nak ambil insurans Etika mahupun MAA.  Sibuk ja memanjang, sibuk study.


Beg diletak atas kerusi, lembutan bawahan dilabuhkan.  ''Arghh, lega. Penat ma.''  Baru sampai rumah setelah final exam berlalu.


''Awat cek nampak bulat sangat ni?  Muka pun, awat tu?  Dulu cuci calat.  Habislah pakwaa pun tak mau dah.''  Sadis giler Maktok aku, sumpah sadis.


''Amboi hang lani makan lalu kaa berisi ni?''  Kena lagi.


''*&$#@ betullah.''  Gulpp, air liur tersekat.  Dalam hati dah sumpah seranah, lagi sakit dari sumpah Batu Belah Batu Bertangkup.


''Tulaaa, dulu dok kata kat mama sangat. Haa lani, tengok Tuhan bayar cash.''  Mama balas, dush dush padan muka aku.


Tangan tutup telinga, tutup mata.  Malu.







Ni awal tahun 2011.



Tengok aku sekarang. 
haaa taddaaa !




Tembam nak pengsan.
Erhhh.

No comments:

Post a Comment